För att jag inte borde ha någonting att klaga på.


Har hållt på och räknat fram och tillbaka på hur mycket pengar jag kommer att ha i sommar, efter att alla räkningar och sånt är inräknade, och verkar ha svårt för att bli nöjd, hur jag än räknar på det. Man ska ju ner till Göteborg med familjen, där man planerar att verkligen roa sig, men saker som Liseberg, Universeum, lite shopping, restaurangbesök, bio och andra mindre billiga tidsfördriv. Sen vill man ju gärna spendera någon dag inne i Stockholm i sommar, och där kanske man ändå inte bara vill fönstershoppa, även om jag inte är känd för att gå i high-end butiker, utan snarare fiska i fyndkorgarna. Sen är det ju en tågbiljett hem som ska beställas, och den visade sig inte vara helt billig såhär i början av sommaren, nej. Sist, men inte minst, har jag planerat i flera månader att gå och se X-men: First Class på premiärdagen, vilket är nu på Fredag, vilket blir 110 kr bara sådär...

Hur som helst så satt jag här och gormade för mig själv om hur jobbigt det blir att överleva sommaren med runt 1000-1500 kr på kontot, och funderade på att sälja mitt DS för lite extra fickpengar (vilket jag dock fortfarande planerar att kanske göra), när jag kom in på Aftonbladets "Barnfattigbloggen", och plötsligt känner jag mig som världens mest otacksamma människa. Visst, jag har la aldrig direkt haft råd med vissa saker som andra tar för givet, så som iPhone, moped, körkort, årliga utlandsresor till Asien och USA, hemmabio, m.m, men hemma hos mig har vi alltid haft mat på bordet, vare sig jag varit hemma hos mig eller hemma hos Mamma. Visst har det ibland varit kärvt med ekonomin, men jag har alltid fått veckopeng av mina föräldrar, fått glass när man är på stan, fått fett-nice Julbord på Julafton, etc. Nej, vad fan har jag att klaga på egentligen? 

Så, med det sagt så ska jag hädanefter gå in på Barnfattigbloggen varje gång i sommar som jag blir sur över att jag "bara" hade råd med Göteborgssemestern med familjen, och tänka på hur mycket pengar jag ska skänka till utsatta barn och deras familjer om jag blir rik, vare sig det är på Triss eller annat vis. Barn ska inte behöva gå hungriga, och offra sin veckopeng för att Mamma och Pappa ska kunna köpa bröd till familjen. Det är en sak att inte ha råd med en iPhone, och en helt annan att inte ha råd att gå till tandläkaren.

Fan, det här blev ju nästan ett inlägg med substans. Vem är jag, och vad har jag gjort med LOST-bloggande, Star Trek-älskande Johanna, som aldrig slutar lägga upp random bilder från Memebase i sina inlägg?


//Johanna, ingen annan.

Jag vet att ni har en åsikt om inlägget, så låt höra. Det finns inga dåliga åsikter, bara dåliga argument... Eller nåt annat halvsmart och halvdjupt crap.


Namn:
Bli ihågkommen här?
E-mail:

Namn på blogg/hemsida:

Välj dina ord väl, annars åker du in i hets mot folkgrupp-lådan:

Trackback
RSS 2.0