För att jag bloggar om LOST like a boss


Hittade en gammal tråd från förra året på Lostpedia-forumet, där de hade listat alla slightly viktigare karaktärer i serien, gett alla 7 poäng var, och låtit folk ge varsin plus, respektive minuspoäng på valfria karaktärer, en gång var 6:e timme (räknat från sin förra post, inte någon universell tid). Åker en karaktär ner på 0 så är den ute för all framtid. Den som når 0 sist är då vinnaren, vilken kanske är slightly obvious.

Vad som förvånade mig stort var inte bara the outcome of it all (jag menar, Frogurt ut innan Michael? Kom igen... *WAAAAAAAAAAAAALT!*), utan också att det tog 35 sidor innan någon vare sig gett Boone plus eller minus. Visst, han kanske inte är den mest hatade eller älskade karaktären i LOST, men lite mer kalabalik runt honom borde det la allt vara? Var dock glad över hur engagerade folk var i att rösta för och emot Desmond, redan från början (fast jag kanske var liite gladare över hans plusröster, ja).

Någonting som dock gjorde mig sådär sadistiskt glad var allt Kate-hate ("Katers"). Följande bild illustrerar (lite överdrivet) inledningen av elimineringen.




Så, här ser ni den slutgiltiga listan över vem som då är bäst, respektive sämst i LOST, enligt The Ultimate Lost Character Elimination Game.




Detta gjorde då självklart att jag blev nyfiken på hur min personliga lista skulle ha sett ut, om jag var tvungen att välja vilka karaktärer jag gillade mest och minst, men det enda jag kunde komma fram till var vilka som slogs om att vara bäst och sämst (inte vilka som var absolut bäst och sämst).

Här kommer då de 10 bästa karaktärerna enligt mig (utan någon inbördes ordning, som man brukar säga i Melodifestivalen):
- Boone
- Sawyer
- Jin
- Desmond
- Miles
- Hurley
- Charlie
- Sayid
- Sun
- (Daniel) Faraday

Ok, det var inte jättelätt att välja ut de bästa (skulle nästan vilja ha en "bubblare-lista", med karaktärer som Juliet, Penny och Ben), men att välja de värsta är betydligt lättare:
- Michael
- Kate
- Walt
- Ms. Klugh
- Naomi
- Illiana
- Cindy
- Mr Eko
- Nikki
- Paolo

Det var nog allt LOST-tjat för denna gången. Som ni kanske märker så har min LOST-fanatism väckts till liv igen, efter några månaders passiv lurking down beneath the surface. Ah, the awesomeness.

Och till er som tycker att ni har hört tillräckligt mycket om LOST, så kan jag glatt informera er om att det finns andra bloggar där ute för er att läsa. Annars kan ni fortsätta att läsa min blogg, och vara glada för min skull, att jag har saker jag gillar här i livet.





//Johanna, ingen annan.

 


Jag vet att ni har en åsikt om inlägget, så låt höra. Det finns inga dåliga åsikter, bara dåliga argument... Eller nåt annat halvsmart och halvdjupt crap.


Namn:
Bli ihågkommen här?
E-mail:

Namn på blogg/hemsida:

Välj dina ord väl, annars åker du in i hets mot folkgrupp-lådan:

Trackback
RSS 2.0