Plugg och Schlagertilltugg

Sitter här och nöter Brittisk litteratur, från Renässansen till Romantiken.
Som tur är är det riktigt intressant. Som otur är har vi en miljon olika saker att nöta in inför Måndagens tenta.
Men men, som vanligt får jag la hoppas att det går bra, antar jag.

Hur som helst, nu till det viktiga: Schlagerfinalen!
Hade tänkt åka bort till Subway på Vasagatan och använda min sista kupong inför dagens rysare. Ids inte stå och laga mat när jag har så mycket att plugga, och när jag har ett väldigt viktigt beslut framför mig ikväll: Vem ska få min röst i Schlagerfinalen?

Ok, jag tror aldrig att jag har lyckats rösta på den som vinner i slutändan, men det är la inte det viktiga? Huvudsaken för mig är att jag röstar på den som jag verkligen gillar, eller någon som jag verkligen vill se i Eurovision i Maj.
Då den lätt bästa låten redan åkt ut ("My Heart is refusing me" - Loreen) så är det inte direkt som att jag kan rösta på min absoluta favorit, så jag sitter här och funderar. The Monikers "Oh my god!" blir jag så sjukt glad av varje gång, men jag måste erkänna att ju fler gånger jag hör "Popular" med Eric Saade, desto bättre är melodin. Visst, texten suger, och den suger hårt, men jag vette fan om inte melodin faktiskt kompenserar för den usla texten, faktiskt.

Men men, nu ska jag nog dra, men för att lätta upp den spända stämningen så kan jag lägga till en vacker yonkoma (4-panel comic strip) jag hittade på min dator igår, innan jag går.





//Johanna, ingen annan!


Jag vet att ni har en åsikt om inlägget, så låt höra. Det finns inga dåliga åsikter, bara dåliga argument... Eller nåt annat halvsmart och halvdjupt crap.


Namn:
Bli ihågkommen här?
E-mail:

Namn på blogg/hemsida:

Välj dina ord väl, annars åker du in i hets mot folkgrupp-lådan:

Trackback
RSS 2.0