Gamestop och förmodligen ännu en Schlagerflopp

Låg och jäste i sängen tills 14.30, för att sedan köra en av de många dagliga rundorna på Memebase och Co
Kom sedan på att jag babblat om Gamestop igår, så jag tog mig en väldigt snabb runda inne på Nordstan (läs: Gamestop och Hemköp), där jag hittade X-men Apocalype till GBA, random mat och den veckliga skvallerblaskan.

Nu sitter man här och trökar Keane i hopp om något slags Schlagermirakel ikväll. Det finns två låtar jag tycker är bra ikväll, två av de få låtarna i Andra Chansen jag faktiskt minns, och det är "Oh my god" och "My heart is refusing me". Frågar ni mig borde nog fan Loreen nästan vinna hela grejen i år, asså, nu när Melody Club blivit utröstade.

Vad mer?
Jo, sitter här och känner peppen inför dels Malmömässan, som närmar sig med stormsteg (2:a April) och FedCon.
Har glömt att nämna det här på bloggen (precis som allt annat, typ), men FedCon satsar på världsrekordet i folksamling med Star Trek-uniformer på sig! De satte rekordet förra året med runt 500 pers, men så kommer Las Vegas och slår det med typ 50 pers mer. Nu satsar FedCon på att visa Amerika att allt de kan göra, kan vi göra bättre, så de storsatsar med försäljning och utlåning av uniformer i anslutning till konventet, så att vi ska lyckas slå rekordet med så många Trekkies som möjligt.
Så asså, om två månader kanske jag är med och slår ett världsrekord. Känns lite gangstah och coolt, faktiskt.

Jo asså, kan ju säga att jag hade en stört bra födelsedag, och dagarna i anslutning till den! Orkar nog inte skriva alla detaljer, presenter och stuffs, eller i alla fall inte just nu, men det finns några som förtjänas att tackas för allt:
- Emelie och Björn, dels för alla era awesome presenter, och dels for the company. Jag hade den mest awesome födelsedagen jag någonsin kunnat önska mig. Balls to you!
- Mamma, Pappa, Mormor, Farmor och alla som skickat kort, gett mig en peng eller helt enkelt bara varit den bästa släkten man kan ha, ännu ett år.
- Stefan, för det jättefina paketet jag fick på posten, fyllt till bristningsgränsen med le awesomeness.
- John, för den bästa Muminporren jag sett på en väldigt lång tid. Det var så snyggt att jag bara kallt antar att det har både Mumin och Jeppes approval.
- Sarah. Fast asså, jag vet inte om jag ska tacka eller hytta med näven, för hon fick mig addicted till Mario Kart igen med sin awesome Mario Kart DS-present.
- Mina jättehärliga grannar, som köpte mig en tårta och gjorde coolaste kortet ever. Jag hade inte ens en aning om att de visste att jag fyllde år.
- Alla som grattade mig. Det är alltid nice att veta att folk kommer ihåg en, även om Facebook kanske fick påminna några av er ;)

Jaja, nu ska jag nog ta och läsa min skvallerblaska och äta någonting innan Schlagern.
Hörs.


//Johanna, ingen annan.

Jag vet att ni har en åsikt om inlägget, så låt höra. Det finns inga dåliga åsikter, bara dåliga argument... Eller nåt annat halvsmart och halvdjupt crap.


Namn:
Bli ihågkommen här?
E-mail:

Namn på blogg/hemsida:

Välj dina ord väl, annars åker du in i hets mot folkgrupp-lådan:

Trackback
RSS 2.0