För att jag omöjligt kan läsa en bok i taget



Klickade hem den här godingen för runt en halvtimme sen, på Ebay. Visst är boken inte till mig, utan till syrran, men jag lär nog låna den någon gång och se om den är lika värd som originalspelen.

 



En ännu godare goding som jag klickade hem från samma försäljare alldeles nyss, fast inte till syrran då, utan 100 % till mig. Kan inte vänta på att få hem den om ca 2 veckor!




Som det märks på omslaget så är det här en bok för mig, på så sätt att den handlar om en awesome britt som helt enkelt är awesome. Har nästan läst färdigt boken, och trots att folk är out of character, plotten är lite tunn på sina ställen och det finns errors i hela timelinen (som att Reed "flippar" upp sin tricorder, trots att dessa tricorders inte kom förns TNG-eran, 200 år senare), så är den ändå väldigt läsvärd. Ja visst ja, och så skriver författaren som en 10-åring, men den är ändå läsvärd, som sagt.



Köpte denna Star Trek-bok för runt 2 månader sen, på sfbokhandeln här i Göteborg, och har inte tagit mig tid att läsa längre än runt 50 sidor i den, men det bådar gott för boken, måste jag säga. Visst är den 100 % uncanon, men jag tror ändå att jag kommer gilla det ganska skarpt, för jag har läst lite av vad som händer i boken, och en major thing (som dock tekniskt sett händer i boken innan) gör mig väldigt glad. Blir inga spoilers på det, dock, i hänsyn till mina Trekkie-vänner som kanske, mot all förmodan, läser detta.



En Star Trek The Next Generation-bok jag fick i present av Dessan för några år sedan. Har fortfarande inte läst ut den, men i helvete vad bra det jag har läst är! Visst är den förvirrande i början när man hoppar från plats till plats, skepp till skepp, mellan typ varje kapitel, men när man väl "fatta systemet", så att säga, så är den spännande, rolig och intensiv, men en stor dos awesome inmixad i det hela, i form av Q, så klart.



En TNG-bok jag fick i pris för en tävling jag deltog i på Star Trek db-forumet. Har (som med 99 % av alla böcker jag äger) inte läst ut den ännu, men är runt halvvägs, om jag inte minns fel. Får dock göra som med Q & A, och läsa om hela från början, för det var typ 2 år sen jag läste i den, tror jag. Handlingen kanske inte är den mest actionladdade av alla handlingar, men den är ändå jävligt nice (läs: mycket Geordi).



En annan TNG-bok, som jag också vunnit via den där förut nämnda tävlingen. Har dock inte tagit mig tid att börja med denna ännu, vilket kanske är bra med tanke på hur många böcker jag läser på samma gång. Kan dock tänka mig att den är väldigt värd. Allt som är Star Trek har ju en tendens att vara det, som jag hoppas att ni vet.


Holla at your boy!
(
Geezus, det var länge sen sist)


//Johanna, ingen annan!

Jag vet att ni har en åsikt om inlägget, så låt höra. Det finns inga dåliga åsikter, bara dåliga argument... Eller nåt annat halvsmart och halvdjupt crap.


Namn:
Bli ihågkommen här?
E-mail:

Namn på blogg/hemsida:

Välj dina ord väl, annars åker du in i hets mot folkgrupp-lådan:

Trackback
RSS 2.0