FedCon XX - Transmission # 01

Som jag kanske hunnit nämna i förbifarten innan så har jag, Björn och Emelie bestämt oss för att åka till FedCon, Europas största sci-fi och Star Trek-konvent, i år.


Nu har vi fixat med de 3 stora sakerna inför konventet:
- Biljetter.
Dessa köpte vi för runt en månad sen, och visst var de inte superbilliga direkt, men det får de lungt vara värda. 
- Hotell.
V.I.P Hotel Düsseldorf blev det till sist, som ett av de absolut billigaste alternativen. Visst blir det förmodligen lite krångel med resor till och från konventet (har för mig att konventet ligger 7 km från hotellet), men det närmsta hotellet, hotellet där konventet hålls, var en aning för exklusivt för våra plånböcker, tror jag.

Hotellet där konventet hålls.


- Resa.
Emelie tar flyget ifrån Arlanda, morgonen den 28:e April, och landar i Düsseldorf runt 11.30. Jag åker ner till Björn i Skåne någon dag innan konventet, och sen stiger vi upp svintidigt den 28:e för att ta oss till Kastrup, Köpenhamn, varifrån vårt flyg går någon gång mellan 08.00 och 09.00. Landar gör vi runt 10.00, om jag inte minns fel.

Alla FedCons gäster går att se här, men följande är de jag är mest intresserad av:
- Marina Sirtis (Councelor Deanna Troi från Star Trek The Next Generation)
- Wil Wheaton (Wesley Crusher från Star Trek The Next Generation)
- Scott Bakula (Captain Jonathan Archer från Star Trek Enterprise)
- Robert Duncan McNeill (Tom Paris från Star Trek Voyager)
- Garrett Wang (Harry Kim från Star Trek Voyager)
- Nicole de Boer (Ezri Dax från Star Trek Deep Space Nine)
Carel Struycken (Mr. Homn från Star Trek The Next Generation)

Scott Bakula släppte de som gäst i natt, och gissa om jag fick ett lyckorus? Satt verkligen och höll tummarna för att någon från Enterprise skulle komma till Europa snart, och bättre än så så kommer typ the main man till konventet jag redan ska till!

Captain Jonathan Archer från Star Trek Enterprise

 

Det tillfälliga programmet släppte de för bara någon timme sen, och det ser onekligen lovande ut, kan jag säga! Ett exempel på awesomeness är panelerna de kommer att ha på Söndagen:
Robert Duncan McNeill och Garret Wang, tillsammans, och Marina Sirtis och Wil Wheaton, tillsammans!
(Ursäkta mig medan jag går och andas i en brun papperspåse, på grund av sensory overload)

Events som de släppt inför konventet är väldigt blandade, och involverar allt ifrån tävlingar i bäst sci-fi-kostym och bästa sci-fi-tatueringen, till världsrekordsförsök i folksamling med Star Trek-kostymer på sig och photo booths med Star Wars karaktärer.

Mer info om konventet kommer när den kommer ut på FedCons hemsida, som ni kanske förstår.

End of this transmission.


//Johanna, ingen annan.

 


Jag vet att ni har en åsikt om inlägget, så låt höra. Det finns inga dåliga åsikter, bara dåliga argument... Eller nåt annat halvsmart och halvdjupt crap.


Namn:
Bli ihågkommen här?
E-mail:

Namn på blogg/hemsida:

Välj dina ord väl, annars åker du in i hets mot folkgrupp-lådan:

Trackback
RSS 2.0