Säsongsuppehåll.

Samtidigt som mitt komiskt långa jullov började, så startade denna bloggs säsongsuppehåll. Denna oförutsedda incident är på grund av/tack vare television. Jag har helt enkelt haft fullt upp med att kolla ikapp Criminal Minds, vilket är enormt viktiga saker. Jag är dock snart färdig, men då börjar ju säsongen igen, som tur är. 

På tal om säsongsstarter så håller jag koll på följande serier:
Criminal Minds (del 2 av säsong 6)
Criminal Minds: Suspect Behaviour (seriepremiär, till och med)
Smallville (del 2 av säsong 10, även känt som "The Final Season", dessvärre)
Grey's Anatomy (del 2 av säsong 7)
Glee (del 2 av säsong 2)

Jag vet dock inte om jag hinner kolla ikapp Smallville innan det börjar igen. Jag ligger ca en säsong efter, på grund av LOST, Glee och gamla godingar i repris. Ska försöka ta mig tid att kolla ikapp Smallville nu mellan 12:e och 20:e (då jag är ledig), men jag kanske hindras av Criminal Minds (beroende på om jag hunnit kolla ikapp tills dess), Heroes (köpte säsong 1 på dvd, och planerar att börja kolla ASAP), Dexter (samma som med Heroes) och LOST (jag fick säsong 2-5 i julklapp. Enough said).

Som ni märker så är min värld, precis som alltid annars, väldigt fokuserad på diverse tvserier. Känner dock att jag måste ta tag i tentaplugget nu också. Jag har fonetiktenta på Onsdag, då lärarna beslöt sig för att flytta sista tentan för kursen till 2011. Min nya kurs börjar inte förns den 20:e. Det ger mig en nice lucka i schemat då jag kan spendera 8 hela dagar framför awesome tvserier. Hur många timmar jag kommer att sova, det återstår att se. Jag får nog också köpa mat på McDonalds/Subway varje dag, så mycket har jag att kolla på. Livet är bra härligt ibland.

En sista sak om tvserier jag tittar på/ska titta på: Jag blev för 30 minuter sedan intresserad i en ny serie, som jag i skrivande stund sitter och laddar ner. FlashForward heter den, och är baserad på en bok med samma namn. Det handlar tydligen om en mass-blackout världen över, som varar i 137 sekunder, där folk ser vad som kommer att ske i framtiden (29:e April, 2010, för att vara specifik). Anledningen att jag ens kom in på seriens Wikipedia-sida var att Dominic Monaghan är med (har dock hört talas om den tidigare), men det som fick mig att fastna var överblicken av handlingen. Lät awesome, enligt mig. Enda problemet är att serien är nedlagt, så den har bara 22 avsnitt (och förmodligen ett cliffhanger-slut), men serien låter ändå ganska värd. Jag slipper i alla fall oroa mig över att serien ska bli långlivad (då menar jag typ Smallville-långlivad).



------------------------------------

Annars har det inte hänt mycket i mitt liv... Eller jo, det har det visst, men jag funderar på att sluta skriva om sånna tråkigheter i bloggen. Lär nog skifta fokus till andra saker (läs: tvserier). Jag får se, helt enkelt.

Holla.
//Johanna, ingen annan.

Jag vet att ni har en åsikt om inlägget, så låt höra. Det finns inga dåliga åsikter, bara dåliga argument... Eller nåt annat halvsmart och halvdjupt crap.


Namn:
Bli ihågkommen här?
E-mail:

Namn på blogg/hemsida:

Välj dina ord väl, annars åker du in i hets mot folkgrupp-lådan:

Trackback
RSS 2.0