Rubrik, Fonetik, Studentrum och Flum.

"Forgotten my way home. Forgotten everything that I know. Everyday a false start, and it burns my heart"

Ok, så det är jobbigt att flytta hela tiden, you get the point, men nu sitter jag i alla fall här i mitt nya studentrum! Det må inte vara det mest fancy rummet på Jorden (och korridoren må lukta lite rökigt från och till), men här kommer jag nog kunna vistas tills jag lyckas skaffa eget.

Så, då sitter jag nu här och börjar stressplugga inför Onsdagens tenta. Det är Fonetiktentan som blev uppskjuten från förra terminen. Visst kändes det bra då, jag menar "Shit, jag kommer ha en hel månad på mig att bara traggla fonetik!". Ja, hej du. Criminal Minds tog prio över fonetisk transkribering, och nu sitter jag här. Fan, nu sitter jag ju här! Sitter och bloggar när jag borde plugga!... Äh, who cares? Jag kommer ändå att klara tentan i slutändan, som jag alltid gör. Tacka Gud för mitt bildliga minne.

Asså, jag har inte pratat med någon av de andra som bor här i min korridor ännu, men man får la se om man kanske säger hej någon dag. Pratade dock med vår skittrevliga studentvärd förut! Han kom och knackade på, och han verkade verkligen vara en riktigt reko kille. Alltid nice med folk att tänka "Hey, dig känner jag igen!", när man basically är ny i stan (well, egentligen inte särskilt ny, men you get my point).

Annars är det inte mycket... Eller jo, egentligen, med tentan och allt. Ska på en recap-föreläsning vid 10.15 imorgon. Först var jag rädd att jag skulle komma i säng samma tid som idag, vilket var runt 06.00 (vilket var underbart för en med klockan ställd på 07.05), men considering att jag basically inte har sovit på två dagar så lär jag nog fan somna innan 05.00 för första gången på 2 veckor! Den du!
Jaja, nu antar jag att jag borde återgå till pluggandet... Eeeeeller bara råka slinta in på Facebook lite snabbt?... Jaja, jag är i alla fall officiellt out of here for now.

//Johanna, ingen annan.

Jag vet att ni har en åsikt om inlägget, så låt höra. Det finns inga dåliga åsikter, bara dåliga argument... Eller nåt annat halvsmart och halvdjupt crap.


Namn:
Bli ihågkommen här?
E-mail:

Namn på blogg/hemsida:

Välj dina ord väl, annars åker du in i hets mot folkgrupp-lådan:

Trackback
RSS 2.0