En Trekkie är man alltid på livstid.

Då har man spenderat några dagar med sin Skånska Star Trek-kompis Björn, vilket resulterade i någonting inte helt oväntat: Mitt intresse för Star Trek har gått från manageable till bensin på en eld!

Som rubriken konstaterar så tror jag aldrig att man slutar vara en Trekkie, även om ens intresse för Star Trek kan vara ljummet from time to time. Själv har jag varit upptagen med så många andra serier på sistone, att jag inte tagit mig tid att njuta av Gene Roddenberrys mästerverk, som jag brukade göra dagligen för några år sedan. Jag har dock kommit på att jag faktiskt kan försöka jonglera många serier i luften samtidigt, även om man såklart alltid har en serie man hellre och oftare kollar på än andra. Dock ska jag försöka att inte hitta några stört långa tv-serier att börja hänge mig åt just nu, som jag hade LOST för några månader sedan. Det blir så svårt att kolla på allt annat då också.

På tal om television så är detta en glädjens dag: Criminal Minds säsongsuppehåll är officiellt slut nu (ÄNTLIGEN)! Dock får jag försöka stå ut tills imorgon med att se detta spännande nya avsnitt, då det liksom börjar i USA idag, så torrenten lär inte komma förns tidigt på morgonen imorgon här i Sverige, eller senare. Jaja, jag får trösta mig med Star Trek sålänge, antar jag.
Fast fan, jag ska inte sitta och kolla på en massa gamla avsnitt av Star Trek TNG som jag sett 20 gånger innan. Smallville börjar igen om någon vecka eller så, och jag har fan en hel säsong att se innan jag är ikapp, vilket jag, som jag har sagt innan här på bloggen, vill vara innan det börjar igen.

Igen, på tal om tv-serier, så har jag fått en 2 TB extern hårddisk av förut nämnda Björn i julklapp, och den är smockfull mer awesome tv-serier, filmer och grejs! Seriöst, jag höll på att tappa hakan när jag såg att Star Trek-
mappen alone är på typ 530 GB! Ska ta ett blogginlägg någon dag och skriva ner typ i alla fall alla tv-serier jag har (mest för min egen skull. Jag vet att det nog inte är så roligt att läsa... Eller fan, jag kan kommentera de olika serierna, så att det blir roligare att läsa!).




Men men, det var nog allt för detta inlägget, tror jag. Jag ska nog bege mig mot fotändan av sängen, där min externa hårddisk finns inom räckhåll.
//Johanna, ingen annan!


Jag vet att ni har en åsikt om inlägget, så låt höra. Det finns inga dåliga åsikter, bara dåliga argument... Eller nåt annat halvsmart och halvdjupt crap.


Namn:
Bli ihågkommen här?
E-mail:

Namn på blogg/hemsida:

Välj dina ord väl, annars åker du in i hets mot folkgrupp-lådan:

Trackback
RSS 2.0