Jag:

  • Har beställt biljetten till FedCon! Då blir det alltså Düsseldorf den 28:e April, och Europas största Star Trek konvent. Jag håller på att dö av längtan tills dess, och fler uppdateringar lär rulla in angående FedCon, förutsatt att jag inte dör, det vill säga.
  • Läser fem böcker samtidigt, varav tre är Shakespeare och en är avancerad Engelsk grammatik.
  • Lär mig Tyska via Livemocha, vilket går förvånansvärt bra. Jag har bara hållit på i lite mer än 24 timmar, men har redan en ganska stark grund i bagaget. Det ska dock tilläggas att Tyska är ett relativt enkelt språk att lära sig när man är flytande två germanska språk (visserligen är Engelska en egen liten subkategori av germanska språk, men det härstammar ju faktiskt ifrån Anglo-Saxon från början. Utan dess Franska influenser skulle det förmodligen klassas som ett lika germanskt språk som exempelvis Svenska).
  • Längtar till slutet av månaden, så pass mycket att jag snart inte klarar av detta längre. Inte nog med att jag fyller 20 år (och jag har kompisar som kommer ner för att fira dagen med mig); Göteborgs Sci-fi Mässa är dagarna direkt efter! Jag skulle inte kunna längta mer, känns det som.
  • Har kommit snart halvvägs in i säsong 3 av Star Trek Enterprise, och till min förvåning börjar jag gillar Lt. Cmdr. Trip mer och mer. Visst, han är svår att inte gilla, men har börjar komma farligt nära att nästan vara ett hot mot Lt. Reed's förstaplats i mitt hjärta. Sjuka grejer är vad det är. En sjukt bra serie är också vad det är.
  • Är ledig imorgon, men måste ägna hela dagen åt att läsa 50 sidor B-kurs grammatik. Visst är grammatik intressant, men hardly så pass att man vill spendera sin lediga dag med det.



//Johanna, ingen annan.

Jag vet att ni har en åsikt om inlägget, så låt höra. Det finns inga dåliga åsikter, bara dåliga argument... Eller nåt annat halvsmart och halvdjupt crap.


Namn:
Bli ihågkommen här?
E-mail:

Namn på blogg/hemsida:

Välj dina ord väl, annars åker du in i hets mot folkgrupp-lådan:

Trackback
RSS 2.0