En Onsdag.

Självklart får man sömnproblem för att man ska upp tidigt, så när klockan ringde vid 08.45 imorse så var jag inte vare sig pigg, alert eller glad. Definitivt inte glad. Men men, jag fick kämpa mig igenom tröttheten och pallra mig till spårvagnen ändå, och väl i skolan så piggnade man la till lite, men inte var det på grund av grammatiklektionen i alla fall.
Grammatikföreläsningarna är relativt intressanta och värda, men våra så kallade "workshops", där man basically sitter och gör uppgifter man likaväl kan göra hemma, de går man endast på för att få närvaro.

Hur som helst så klarade jag mig igenom grammatiken i alla fall, och sen blev det (i stället för fika) en lunch i kafeterian med killarna från grupp 3. Det blev både god mat och ett gäng härliga skratt, vilket alltid är tacksamt.
Fikan skulle vi se till att klämma in nästa vecka istället. Det tackade jag hjärtligt för, och informerade om mina fika-abstinensbesvär. En hel vecka utan fika borde vara olagligt, nästan.

Sen tog jag mig en snabbis (jag vet) på Konsum och ICA innan jag åkte hem. Jag hade trots allt slut på rödbetsallad, majs, vitlökssås och pasta, vilket är det enda jag har ätit till middag i snart en månad. "Variation"? Vad är det?

Ja, och nu sitter man här, sysslolös och osocial, väntandes på att ett "nytt" (säsong 2) avsnitt av LOST ska vara färdignedladdat. Men ett internet som laddar ner 10 % på en timme så är det en bedrift i sig att jag har hittills har lyckats ladda ner ens 12 avsnitt (tekniskt sett 11.5, eftersom det 12:e står på 53.2 %... Bajs).


//Johanna, ingen annan

Jag vet att ni har en åsikt om inlägget, så låt höra. Det finns inga dåliga åsikter, bara dåliga argument... Eller nåt annat halvsmart och halvdjupt crap.


Namn:
Bli ihågkommen här?
E-mail:

Namn på blogg/hemsida:

Välj dina ord väl, annars åker du in i hets mot folkgrupp-lådan:

Trackback
RSS 2.0