Who are you to complain when nothing's wrong?

Jag har det bra (här bak i bussen?), så jag ska försöka sluta låta så gnällig när jag skriver.
Det var en allmän upplysning.
Nu till saken.

Som ni kanske minns från förra inlägget så ska jag försöka motstå frestelsen av att bara enkelt stolpa upp vad jag har gjort sen sist.

Nej fan, det är som koffein, nikotin och amfetamin för mig.

- Har skrivit färdigt hemtentejäveln, som jag så vackert döpte den. Hoppas att det inte blir några strul och så med källförteckningen bara, för det var en massa riktlinjer och skit som var praktiskt taget omöjliga att följa.
- Fick reda på att jag fått godkänt på ännu en tenta. Hittills har jag faktiskt inte bommat en enda tenta (peppar, peppar).
- Letar lägenhet för fullt, som vanligt.
- Har börjat (från tips och inbjudan av Bond) använda webläsaren RockMelt. Den är grym för oss Facebook-addicts och Twitter-oholics.
- Kollade just på Harry Potter and the Order of the Phoenix, lite sådär spontant. Hade ingenting att göra, för skolan slutade extra tidigt (läs: varade i 10 minuter). Egentligen borde jag sova, då jag somnade 04.30 och gick upp 08.45, men man vill ju kunna sova i natt. Jaja, det som inte dödar, det härdar, har jag hört.

Men men, om jag ska gå över till någonting lite mer random istället, och få slut på det där "idag gjorde jag"-krafset då.

Musiktips"The Frog Prince"Keane.
"All promises broken. Feed your people or lose your throne, and forfeit your whole kingdom. I'd sooner lose it than still live in it alone"
Till skillnad från majoriteten av Keane's låtar så är "The Frog Prince" inte överdrivet deprimerande. Visst, den handlar om någon som förändrats, blivit bitter och på ett vis förlorat allt, men det låter väldigt up-beat och glad (lite som "Again and Again").
Saken med denna låt är att jag, trots min självutnämnda titel som rabiat Keane-fan, inte hade fastnat för den här låten över huvud taget, förns för några veckor sedan. Har alltid varit en av de få låtarna som jag endast lyssnat på runt 5 gånger, högst, jämfört med alla andra låtar, som jag har lyssnat på konstant (och då menar jag konstant) i runt 5 år. Men men, huvudsaken är att jag nu funnit den här pärlan (tillsammans med "Try Again"), vilket jag är evigt tacksam för, trots att det var lite sent för ett inbitet fan, måste jag säga.
Jaja, vad jag menar är då att ni ska (inte borde, utan ska) lyssna på denna låt.

That's it, folks!

(Note: rubriken ("Who are you to complain when nothing's wrong?") är taget från Musikkollektivet's låt "Who are you". Den är awesome. 'Nuf said)

Vänta, en sista grej (bara för att den är så fin):
"I think you know, because it's old news. The people you love are hard to find" - "Broken Toy", Keane.

//Johanna, ingen annan

Postat av: veronica

Är väldigt oinbiten på keane så jag ska lyssna. okej :)

2010-11-25 @ 23:58:26
URL: http://anticatankar.blogg.se/
Postat av: Johanna

Åh, nice! :D

Som du kanske vet så har de ett sound som är ganska likt Coldplay :P

Fast personligen föredrar jag Keane, om jag var tvungen att välja.

Rapportera gärna tillbaka när du lyssnat runt på lite ;P

2010-11-26 @ 00:03:17
URL: http://johannaingenannan.blogg.se/
Jag vet att ni har en åsikt om inlägget, så låt höra. Det finns inga dåliga åsikter, bara dåliga argument... Eller nåt annat halvsmart och halvdjupt crap.


Namn:
Bli ihågkommen här?
E-mail:

Namn på blogg/hemsida:

Välj dina ord väl, annars åker du in i hets mot folkgrupp-lådan:

Trackback
RSS 2.0