Passande rubrik.

Ok, så förra gången skrev jag att ni inte blir av med mig, eller i alla fall inte tills jag blir för lat och inte orkar uppdatera... Guess what?

Men men, nu är jag ju här i alla fall, efter många om och men, som vanligt.

Så, vad har jag för mig nuförtiden då?
- Tentor, tentaplugg och allt därtill. Min nuvarande kurs slutar den 6:e, så nu de sista veckorna har vi tre tentor inslängda. Hade Text and Cultures-tentan i Måndags. Kändes som att det gick mycket bra, tills jag kom på att jag skrivit en analys om en text, och analyserat helt och hållet, 100 % fel. Tyckte att utdraget solklart kom från en bok, bara för att sedan få en aha-upplevelse när jag och en kompis diskuterade det, och han säger "Va? Det kom ju inte från XXXX. Det var ju från XXXX!". Kände mig jävligt korkad där ett tag, men det gick över när jag, efter lite snabb huvudräkning, kom på att jag förmodligen klarade tentan ändå, förutsatt att jag inte hade så många andra fel. Känns dock ganska pissigt att inte få VG (högsta betyg) på en så lätt tenta... Men men, gjort är gjort, så det är ingen mening att grubbla mer på det, tycker jag.
Kan tillägga att jag för närvarandet sitter med del två av Text and Cultures-tentan (hemtentan), som ska vara inne senast 23.59 på Måndag. Har inte kommit direkt überlångt ännu, men jag försöker att inte bli stressad. Jag vet ju att jag jobbar bäst under stram tidspress, så på Söndag kväll, alternativt Måndag förmiddag, kommer nog mitt tangentbord glöda av hemtentefrustration.
Har sen två tentor till: Written Proficiency den 29:e, och Phonetics någon gång runt de första dagarna i December.
- Har, på tal om studier, blivit villkorligt antagen till nästa kurs, English: intermediate course for general purposes, som för övrigt är påbyggnadskursen till min nuvarande kurs.
Villkorligt antagen betyder att jag har en plats, förutsatt att jag går färdigt min nuvarande kurs, vilket inte lär bli några problem.
- Har kollat på mindre hutlösa mängder LOST än normalt, due to the fact att mitt internet är rather slött i dagsläget. Men men, har i alla fall lyckats få ner minsta dos möjlig innan jag dör av abstinensbesvär, vilket är ett avsnitt om dagen.
- Sitter och letar lägenhet att flytta in i tills nästa termin. Håller fingrar, tår, händer, ben, armar och ögon i kors för att jag ska lyckas hitta mitt eget place den här gången. Annars får det dessvärre bli inneboende igen. Men men, så länge jag har tak över huvudet så är jag la lycklig, typ.
- Kollar också runt efter julklappar till folk. Är just nu väldigt inne i Playstation-letande till min storasyster. Har ögonen på ett på Tradera som är billigt och bra, och som finns för avhämtning här i Götet. Håller även här alla möjliga kroppsdelar i kors, och hoppas att jag vinner auktionen.

Fan, jag kom just på att min blogg nästan skulle kunna liknas vid sånna där "Hej bloggen! Idag har jag gjort det här och det här och det här..."
Jag borde skämmas... Men det gör jag inte, konstigt nog. Det kanske är för att jag, någonstans långt inne i min hjärna, vet att min blogg inte direkt kan sättas i samma kategori som sånna bloggar... Eller ja, det hoppas jag i alla fall att den inte kan... Fan, jag kanske får lov att börja skriva lite vettiga saker från och med nästa inlägg.
Eller nej, då kanske det slutar som med min förra blogg (www.sabakunojohanna.blogspot.com), att allting blir jätterandom.
Men men, jag får la se, helt enkelt.

//Johanna, ingen annan.

Jag vet att ni har en åsikt om inlägget, så låt höra. Det finns inga dåliga åsikter, bara dåliga argument... Eller nåt annat halvsmart och halvdjupt crap.


Namn:
Bli ihågkommen här?
E-mail:

Namn på blogg/hemsida:

Välj dina ord väl, annars åker du in i hets mot folkgrupp-lådan:

Trackback
RSS 2.0