Mat, torrents och sovmorgonar.

Mat: Gjorde nyss typ 1 kg röd Julpotatis (såhär 1 månad innan och allt), och sitter just nu och avnjuter detta. Vill dock påpeka att maten faktiskt innehåller 3 ingredienser: Potatis, salt och smör. Den du, jag har börjat bli fancy.

Torrents: Har värdens kanske just nu största dilemma. Ladda ner Glee eller LOST? Varje avsnitt tar runt 5 timmar att ladda ner, och under den tiden vill man helst inte vara ute på internet, för då är ju det asslött, så då måste man hitta på någonting att göra sålänge.
Hur som haver. LOST är liksom bara gamla repriser, och mamma kommer ner med min LOST-box på Fredag, men jag känner att jag behöver min dagliga dos av LOST.
Glee, on the other hand, är nya avsnitt, och jag menar, Glee är jävligt "feel good", till skillnad från LOST, vilket jag kanske behöver just nu med alla tentor och allt lägenhetsfixande?
Jaja, just nu står i alla fall Glee-torrenten på, men jag kommer säkert att flippa fram och tillbaka mellan de två, och så slutar det med att jag har varken eller i kväll... Eller så kanske jag sätter på någon äckligt lång film (Gamla Titanic är ju 4 timmar), och så kanske jag har både LOST och Glee sen!

Sovmorgonar: Tog mig en rejäl (och då menar jag koma-rejäl) sovmorgon idag, när jag ändå hade chansen. Somnade runt 00.30-01.00, och vaknade någon gång vid 8-9 tiden när Annika och Axa gick (de jag bor med just nu). Somnade dock snabbt om, och vaknade igen någon gång runt 11-12 (tror jag). Sen låg jag bara och softade i sängen i typ 2 timmar. Det är sånt jag lever för.

Dagens musiktips: "All the arms around you" - Halloween Alaska.
"I was only getting dressed. Now im gettin dissaffected and you're the brother and the beast. You're the friend i knew the best."
En sjukt bra, men ännu en (som tydligen med merparten av min musik) så är låten relativt deprimerande. Men men, jag tycker att den går att lyssna på även när man är glad (precis som Keane). Måste dock säga att början på låten är lite seg. Det är inte förns "All the arms around you now" kommer in som det blir riktigt, riktigt bra, vilket är typ 30 sekunder från slutet. Fast man lär sig älska resten av låten också, tycker jag.
Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=XBbuqoJkm2A

Dagens Keane-låt: "Snowed Under".
"We love to think about the way things were, but the time has come and I'm glad it's over. I don't know why I waste my time getting snowed under with the things you say, when I open my eyes and it's a lovely day."
Hör och häpna, denna låt handlar inte om krig eller förlorad kärlek. Inte nog med att soundet är glatt (in my opinion), texten är också ganska glad. Det handlar, över lag (enligt mig), om att inte haka upp sig på vad andra tycker och att inte dras ner i ett mörkt hål av andra människors olycka.
Den absolut första (och hittills en av de enda) Keane-låtarna jag fastnat för som inte finns med på något av deras tre stora studioalbum (Hopes and Fears, Under the Iron Sea och Perfect Symmetry).
Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=wv_9nNjmjEM
Spotify: Keane – Snowed Under

Det får nog vara allt för detta inlägg, tror jag.

//Johanna, ingen annan.

Jag vet att ni har en åsikt om inlägget, så låt höra. Det finns inga dåliga åsikter, bara dåliga argument... Eller nåt annat halvsmart och halvdjupt crap.


Namn:
Bli ihågkommen här?
E-mail:

Namn på blogg/hemsida:

Välj dina ord väl, annars åker du in i hets mot folkgrupp-lådan:

Trackback
RSS 2.0