Hej igen.

Då kanske mina läsare (notera användningen av plural) undrar vad jag gör här, efter nästan precis en månads uppehåll? Jo, det var som så att jag febrilt försökt logga in på blogg.se, men datorn bestämde sig för att krasha, implodera och brinna upp varje gång jag försökte (läs: "Jag var för upptagen med att kolla på Lost").
Nu har jag dock äntligen skaffat mig en ny dator (då den förra inte ens hade en skärm som satt fast i själva datorn), så nu blir ni så fan heller av med mig... Eller i alla fall inte tills jag blir för lat, och inte orkar uppdatera, som vanligt.

Nåväl, här följer i alla fall ett axplock av vad jag haft för mig den senaste månaden:
- Köpt ny dator (som jag tidigare nämnt). Fick den igår, och kan bara inte sluta förundras över hur nice det är att ha en dator som är bra nog att klara av att ha uppe WordPad och Harpan, samtidigt!
- Köpte samtidigt en ny telefon (LG KS360), som hittills fungerar superbra, som tur är.
- Har kollat på "kopiösa mängder" Lost (läs: "Så många/få avsnitt som mitt förra internet tillät mig att ladda ner"). Och ja, självklart är mina favoriter i serien Boone, Sawyer, Charlie och Jin. Need you ask? Har jag någonsin intresserat mig för någonting annat i tv-serier än heta män? Nej, precis (läs: "Faktiskt, men hunkarna är grädden på moset, helt klart").
- Pluggat till, skrivit och fått tillbaka min första tenta, som var på engelsk grammatik. Fick 58/70, vilket var 2 poäng ifrån högsta betyg. Det retliga (läs: "Jag funderar på självmord") är att jag, i någon slags feberyra eller nåt, kryssade för fel rutor under sista momentet. Frågorna var om följande meningar var finita eller icke-finita, och jag kryssade "finit" på de icke-finita, och vice versa, av ingen som helst anledning. Hade jag inte gjort det så hade jag fått mitt jävla VG.
- Påbörjat fonetikmomentet av kursen, vilket är ganska underhållande, då man på en föreläsning inte helt sällan hör hur halva salen sitter och gör olika ljud, allt för att känna hur tungan ligger i mun, på föreläsarens order, så klart.
- Har smakat TzayspettenHemköp, fast med någon slags såsgrejs på, och fan vad jag gillar't. Riktigt jävla gott. Vette fan om inte det var månadens händelse, asså.
- Har starkt börjat längta tillbaka till Norrland, vilket är någonting som jag så sent som för någon månad sen aldrig trott var möjligt. Visst saknar man inte mörktret och de glashala gatorna så mycket, men umgänget är en helt annan sak.

Orkar inte försöka komma på mer just nu.

Kan avsluta med att fråga er om ni visste att Sean Connery faktiskt är "Hederspresident" i Skottland, och slänga in ett passande citat från min lärare: "The last session is a revision session. If I was Sean Connery, I'd say "a rewischion seschion"".


Johanna, ingen annan.

Postat av: veronica

Men hallå, Johanna!??

Charlie är ju hunken!

2010-11-09 @ 15:19:40
URL: http://anticatankar.blogg.se/
Postat av: Johanna

Notera att han nämndes :P

Dock glömde jag nämna Sayid! :O Han är ju deffad som fan, kan knäcka någons nacke med benen och är typ den enda som alltid är calm and collected, och det är ju inte helt fel ;)

2010-11-09 @ 16:19:58
URL: http://johannaingenannan.blogg.se/
Jag vet att ni har en åsikt om inlägget, så låt höra. Det finns inga dåliga åsikter, bara dåliga argument... Eller nåt annat halvsmart och halvdjupt crap.


Namn:
Bli ihågkommen här?
E-mail:

Namn på blogg/hemsida:

Välj dina ord väl, annars åker du in i hets mot folkgrupp-lådan:

Trackback
RSS 2.0