4 spårvagnar och 1 ärende

Vaknade med ett ryck klockan 10.33. Kan det ha varit för att jag kände på mig att någonting var fel? Var det mitt spindelsinne som gjorde sig hört? Var det så att jag ställt väckarklockan? Hur som haver så kastade jag mig utan vidare eftertanke in i duschen, där jag lät förvirringen spolas bort.
Väl ute ur badrummet möts jag av kyliga arktiska vindar som försöker sitt bästa att ge mig permanenta frostskador, men jag ignorerar smärtan, som den sansade före detta Kirunabon jag är, och klädde raskt på mig.
Efter detta satt jag en stund på min säng och stirrade fundersamt ut genom fönstret, och försökte se svår ut. Men, det fanns inte mycket tid för det, för jag var tvungen att rusa ner till Spårvagnen, eller Dödens Fordon som de också kallas, för att jag hade ett brådskande ärende som behövde uträttas. Till min fasa märker jag, när jag endast har 30 sekunder kvar till hållplatsen, att jag i all hast hade glömt mitt livsviktiga Spårvagnskort hemma. Snabbare än Usain Bolt var jag innanför porten igen, drog fram kortet ur väskan, och sprintade ut ur huset, medan det exploderade bakom mig. Självklart vände jag mig inte om och kollade på explosionen.
Med 4 minuter till godo nådde jag mitt slutmål, för att sedan mötas av ännu en smärre katastrof: Jag hade glömt ta ut pengarna jag behövde för att kunna uträtta mitt viktiga ärende! Jag piskar huvudet åt sidan, i riktning mot ICA, och min blick zoomar in på en bankomat. Snabb som Thors blixtar är jag där och tillbaka, lagom i tid att hinna stå triumfant på en bänk vid hållplatsen och spela Rocky-musiken, samtidigt som jag hoppade upp och ner med nävarna i skyn och skrek: "Yes! YEEES!".
Efter det följde en intensiv halvtimme av spårvagnsbyten och en actionladdad busstur, när jag sedan hoppar av ute i ingenmansland, för att slutligen slutföra det slutgiltiga, livsviktiga ärendet.
Där blev jag stående med mina tankar i 20 minuter, tills jag insåg att någonting inte stod rätt till. Jag kollade till höger, och jag kollade till vänster. Ingen såg på. Med en kvick rörelse har jag fingret på knappen med den gröna luren, och slår nummret. "Abonnenten du söker kan inte nås för tillfället". Nej, så långt som jag kommit nu så var jag inte beredd att ge upp ännu. Slår numret ännu en gång, och medan en ensam svettdroppe rinner sakta ner för min panna så hör jag en röst, och sen kommer min affärspartner till vår mötesplats. Det smusslades med pengar, och varor utbyttes. Sedan flydde jag kvickt på en buss som lägligt åkte förbi.
Den varma tryggheten och det tysta hummandet av kollektivtrafik lugnade snabbt ner mig, efter denna intensiva förmiddag, och jag var ännu en gång ensam med mina tankar. "Äntligen är det slut", tänkte jag lättad, när tanten framför mig vänder sig om, kollar mig rakt i ögonen med en mordisk blick, och viskar likt ett blodtörstig rovdjur "Eller är det?".

True story.


//Johanna, ingen annan.

Postat av: Emil

Är det så svårt att få tag på Geisha och vitlökssås i GBG?

2010-11-26 @ 16:33:06
Postat av: Johanna

Det var faktiskt Sarah's julklapp jag köpte. Visst, hon får den redan på Söndag, och hon vet redan vad det är (ett PS2), men ändå :P

Och ja, det var faktiskt basically så här komplicerat :P

2010-11-26 @ 17:39:24
URL: http://johannaingenannan.blogg.se/
Postat av: veronica

haha, underbart inlägg. speciellt slutet :)

2010-11-26 @ 20:11:59
URL: http://anticatankar.blogg.se/
Postat av: Johanna

Härligt att folk gillart ;P

2010-11-26 @ 22:00:58
URL: http://johannaingenannan.blogg.se/
Postat av: Björn

Riktigt underhållande, keep up the good work! :P

2010-11-26 @ 23:10:17
URL: http://www.ehrby.se
Postat av: Anna

Tanten <3

2010-11-28 @ 11:09:34
URL: http://textyourthoughts.blogspot.com/
Jag vet att ni har en åsikt om inlägget, så låt höra. Det finns inga dåliga åsikter, bara dåliga argument... Eller nåt annat halvsmart och halvdjupt crap.


Namn:
Bli ihågkommen här?
E-mail:

Namn på blogg/hemsida:

Välj dina ord väl, annars åker du in i hets mot folkgrupp-lådan:

Trackback
RSS 2.0